La materia pretende que los estudiantes conozcan el estudio de las
teorías de la comunicación y de la Información, que obtengan el conocimiento
básico del funcionamiento de los medios de comunicación de masas.
- Teacher: Campos Vásquez Rosa Elvia
El curso Francés Intensivo II está diseñado para consolidar y ampliar las habilidades lingüísticas adquiridas previamente, enfocándose en el nivel A2 del Marco Común Europeo de Referencia (MCER). A través de actividades dinámicas y prácticas, los estudiantes desarrollarán competencias en las áreas de comprensión oral y escrita, expresión oral y escrita, y gramática.
Contenido:
- Gramática: uso del pasado compuesto (passé composé), futuro próximo y pronombres de objeto.
- Vocabulario: temas cotidianos como viajes, comidas, tiempo libre y profesiones.
- Comunicación: formulación de preguntas, comparaciones, narración de eventos pasados y planificación futura.
- Producción oral y escrita: descripción de experiencias, redacción de textos breves y participación en conversaciones sencillas.
Objetivo:
Lograr que los estudiantes sean capaces de comunicarse en situaciones cotidianas de manera clara y comprensible, fortaleciendo su confianza para interactuar en francés en contextos reales.
Este curso combina metodología interactiva con tareas significativas para garantizar un aprendizaje práctico y eficaz.
- Teacher: Milena Beatriz Ramos Torres
Hello my people. The Intermediate Mid English subject is the third level continous course you will be taking during the semester I-2025. In this opportunity you will be able to practice and learning about the english language through out diverse multi effective strategies to acquire more vocabulary, learn about verb tenses, describe different places around the world, role plays, memorization activities and a series of oral speaking tasks. Also, the course is focused on the enhancing of the four macroskills need to develop as a foreign language learning as they are: listening, speaking, Reading and writing.
- Teacher: Roxana Sorto
The Intensive Advanced English I course is the fourth of five English courses assigned to students of Modern Languages. Instructions at this level will guide students to the B2 level (upper intermediate) for independent use according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR).
This course will provide language development and practice through tasks and activities that enable students to reach the B2 level in each of the four skills: listening, speaking, reading, and writing. Each of these skills will be addressed both discretely (attending to their subcomponents) and globally (focusing on their communicative intentions) to provide a balanced analytical and experiential language learning approach required for effective competency development.
Additionally, the sub-skills of grammar and pronunciation will be emphasized in the classroom to ensure that effective communication at the aforementioned level is achieved. This effective communication will be accomplished by providing students with opportunities to analyze and experiment with language use.
- Teacher: Lic. José Salvador Reyes Maldonado